Lördag 14 Maj - Nunna eller ligga skiten ur alla killar?

God natt säger jag snart, det blir ett inlägg sen är det sovdags.

Det har hänt lite sen sist ja.. Jag och Alvaro har gjort slut, eller rättare sagt han gjorde slut av vissa konstiga anledningar. Jag ska inte gå in för djupt på det hela, men jag känner mig just just nu mest besviken och en gnutta nedverderad. Kanske lite arg oxå..? Nej, det handlar inte om otrohet eller annat smaskigt.. (vad jag vet iallafall, haha!)

Men så ligger det till.. och hur mår jag? Hur känner jag? Normalt sätt är jag ganska känslig när det kommer till kärlek. Lipar floder och går ner på bara knän och hela den ramsan... Jag ger upp allt och jag älskar till 100 %...

Men ska jag vara riktigt ärlig har jag inte fällt en ända tår sedan han tyckte att vi skulle gå skilda vägar. Jag själv är rätt förvånad och lite chockad över att jag reagerar såhär. Endel av mina vänner är mer chockade än vad jag är.. Det kanske var menat så..? Det kanske är bäst så här..? Istället har jag kommit i andra banor och tänkt på vilka möjligheter jag nu har. Vad JAG vill göra nu, idag och imorgon.. Inte vi, inte han.. Det är en väldigt skön känsla måste jag erkänna. Jag har inte saknat Alvaro, men givetvis har jag varit nyfiken på vad han gör om dagarna, men nej jag har inte gråtit mig till sängs... Inte alls... Och det tycker jag oxå verkar vara så konstigt enligt mig. Skum känsla det där.. Istället ser jag allt de positiva med det här. Wierd is the word !

Det som gör mig mest ledsen är givetvis att jag inte längre kommer att bo kvar i Barcelona. Det var typ det första beslutet jag tog, att packa alla mina saker och ta med allt mitt liv tillbaka till Sverige. Det gör mig dock ledsen. Jag älskar Barcelona av hela mitt hjärta och så som det ser ut idag, just nu så vill jag gärna flytta ner igen inom framtiden. Men den planen kan ju ändras oxå. Sen vet jag att jag kan ta första bästa flyg ner till Barcelona och bara vara där, precis när jag vill..

Men det som är bra, den listan kan göras lång. Jag är "hemma" i sverige igen.. det är skumt, det är ovant, men det är OK. Det som förgyller listan är givetvis min familj och mina vänner. Jag kan träffa dom när jag vill och vi kan umgås igen precis som för och det är någonting jag saknat otroligt mycket sen Barcelona.

Jag kommer att ha så mycket tid för mig själv och mina behov. Jag måste erkänna att jag kommer sakna att älska någon, men känner just nu att jag måste lägga kärlek vid sidan och älska mig själv mer än någon annan.
Jag har dock funderat på om jag ska bli wannabe-nunna eller om jag ska ligga skiten ur alla killar..? Haha! Vad tycker ni?

Nog med det här.

I veckan var jag ledig onsdag tills igår och då tog jag tåget hem till Nässjö. Har inte träffat mamma och pappa sedan november förra året och det var skönt att komma hem till huset, käka mammas mat, prata med pappa och zappa på svensk TV.


Lilla mamma & jag. En fråga. Är vi lika?


Hon mättade mig med thaimat alla dagar..... uuuufffff ! :)


Jag har oxå träffat mina vänner som jag inte sett sedan förra sommaren. Guuud!? Ibland undrar jag varför jag "lämnade" dom..? Helt sjukt underbara allihop och jag bara älskar att umgås med dom!
Sanna som fick sin dotter Nellie i vintras fick jag träffa för första gången och hon är så lik sin mamma. Dom hade ett dop för henne förra lördagen och det blev även ett överraskningsbröllop..!! Och jag var givetvis inte där. Dom visade bilder och jag fick ångest för att jag var tvungen att jobba. Det var så fint och alla tjejerna var så vackra.
Jag längtar redan tills jag åker hem nästa gång... :)


Körde BIL för första gången i år..! Vilken skön känsla och få sitta bakom en ratt, det har jag saknat!
Fick även tillbaka min sombreo av Nicko som hon har lånat i typ 2 år.. hahah! Varför ska man nöja sig med något som är mindre än det allra största??



Lilla söta Nellie med mamma Sanna. Lika eller lika är frågan?


Fika och bebis-gos hemma hos Sanna med några utav tjejerna.


Nellie & jag.


Söta UNGE!


Alla mina allra bästa vänner på Sannas (& Gustavs bröllop och Nellies dop). Världens bästa vänner..!


* * * * *

Idag flög vi till Marseille och det var en ganska chill dag, men imorgon flyger vi till Eindhoven (Amsterdam) och London. Röv-lång dag och jag ser inte fram emot det alls. USCH...! Dock ska jag vara lite glad. Fick nämligen lön i veckan och DEN var man inte van vid. I spanien har man ju lärt sig att vänd upp och ner ända ner till sista centen, men guuud vad rik jag känner mig nu, haha!
Men jag ska iaf jobbar 4 dagar nu, sen åker jag ner till Barcelona. Nu börjar den långa flyttpackningen hem till sverige. Jag dör bara jag tänker på det..

Sov gott.
Puss & kram // Thai


Kommentarer
Postat av: Malin

Gumman!!

Jag vet att du är en stark tjej och kommer klara detta jätte bra!! Om du vill älska någon så älska oss tjejer och din fina familj! Mitt hem är alltid öppet för dig min fina :)

2011-05-15 @ 19:41:36
Postat av: Camilla

Jag längtar tills du kommer hit igen! Vi ska ha världens bästa fredag! Pussi

2011-05-16 @ 14:26:03
URL: http://laestrellademivida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0