Måndag 2 Maj - Nyköping is waaay to small.

God kväll..

Jag som ett tag där, i yngre dagar trodde att jag seriöst skulle ville bo kvar i Nässjö resten av mitt liv, har ju helt förstört den planeringen.. Misstolka mig inte. Jag tycker Nässjö är bra, eller jag förstår om man bor kvar där. Kanske inte händer lika mycket om man jämför i andra städer, men man känner alla, man känner till alla områden och man känner en trygghet. Det gör jag varje gång jag kommer hem.

Men efter att ha/eller bor i en storstad för att sedan "flytta" till Nyköping (=småstad) så har man gått ner sig lite.. Det blir lixom fel, särskilt i denna tidpunkt av mitt liv. Givetvis har den säkerligen sin charm och jag tverkar inte om att det är vackert här på sommaren, men det är äääääändå något som fattas. Jag har aldrig haft "så mycket dö-tid" över.. Jag tror att jag föredrar storstads-stressen, trots att jag egentligen inte gillar den...

Idag har både min roomie och jag haft standby och vi gjorde HELA nyköping på 2,5 timme och då räknar jag med typ Rusta och ÖB som inte ligger inne i stan heller. Jag kunde ju givetvis inte undgå ifrån att köpa en massa skit. Det blev allt ifrån ett silverigt paraply till en picknick-filt (jaa, en sån som du har Lotta, kalasbra!!), en lykta ifrån Indiska som jag tänkte släpa med till Barcelona när handbagaget väger mindre nästa gång.. Och så hittade jag en fin klänning på H&M oxå, kan man jue inte undgå...!

Kväll i lillstugan.






Nyinköpta klänning ifrån H&M. 100 kr - åh, vad jag älskar REA!

Och på tal om att världen är liten innan,  så träffar jag Erik "Lala" av alla människor i hela världen. Vi har nog inte setts på kanske... jaa 6,7,8 år sedan vi slutade 9:an och så träffar jag Han av alla människor i Nyköping. Erik har ju växt upp endel kan jag säga, men det var riktigt kul och träffa honom. :)

Idag har jag oxå hunnit att titta på en lägenhet inne stan. Min syster känner kille ifrån stan som hyr ut sitt gästrum. Jag skulle vilja säga att han hyr ut hela lägenheten med tanke på att han sa att han är där ca 2 helger i månaden, haha! Men lägenheten var jättefin! Stor och rymlig, jag gillade den starkt och jag hoppas att jag verkligen får flytta in ! :) Vi var ute och käkade mat oxå och det var trevligt att lära känna honom lite mer, trots att vi bara prata om Barcelona hela tiden, delat intresse blir aldrig fel !

Imorgon har jag standby igen och då ska jag in till stan igen och träffa Aline, jag vet inte vad vi ska hitta på. Käka lunch och chilla hoppas jag! :) Vi får se.

Dö längtar till Barcelona nu, men på onsdag åker jag igen. Kan inte låta bli att packa trots att jag inte ar ngt att packa egentligen, haha!

Hoppas att ni andra har haft en bra start på veckan!

Puss & kram// Thai


Kommentarer
Postat av: Lotta

Men shiiit va snygg du är! Du klär i långklänning, helt klart!

2011-05-03 @ 07:49:01
URL: http://gyllensteen.blogg.se/
Postat av: Nina Tysken

Du är skit snygg i din nya klänning;)

2011-05-03 @ 08:10:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0