Onsdag 25 Maj - Seperationsångest.

Jaa, det har jag. Jag har snattat grannens internet sedan vi flyttade ut it till skogen, men eftersom att hans internet inte fungerar som det ska (karln kan ju inte starta om sitt modem rättare sagt) och jag inte vet vem grannen och inte heller vart han bor så jag kan jue inte knacka på nånstans och säga.. "Hej, du.. asså jag har tattat på ditt internet här nu i 6 veckor och det fungerar inte längre. Du skulle inte kunna starta om ditt modem är du bussig?..."

Nää, ni ser ju hur fel det låter...?
Dessutom så ska jag ju flytta in till stan snart, och då lär ju inte grannens nät nå ända in dit heller. Så jag bestämde mig idag för att åka ner en sväng till Telia, Telenor och 3 för att se vad dom har för alternativ på mobilt bredband och vad priserna ligger på. Jag behövde alltså INTERNET...

MEN ! Jag kom hem med ett 18 månadersabonnemang och en svart Iphone 4...  Jag har alltså gjort slut med min Blackberry. Usch... Det är bara en telefon, men det gör ju lite ont i hjärtat asså.
Jag har aldrig varit fan av Iphones, men eftersom att svenskarna inte vet vad Blackberry är, så får man ta det som finns... Dock ska jag säga att givetvis så kommer jag att använda Iphonen som mobilt bredband oxå, eftersom att det var det jag var ute efter, men istället för att lägga 300 kr på kontantkort på mobilen, så la jag dom på telefonen istället, så mina månadskostnader ser likadana ut ändå på mobil och internet...

Men min Blackberry... usch, det gör ont att göra slut med dig!

Jag får Iphonen nästa vecka hemskickad på posten så under veckan tänkte jag och Blackberry har avskedsmys och sånt innan jag säger farväl. (dock kommer BB'n att användas när jag är i spanien... så SÅ slut är det inte mellan oss!)




Iphone, nu har du mycket att leva upp till !

Later, för nu ska det käkas!
// Thai


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0