Tisdag 31 Maj - 30 Bloggämnen - Nr 1 - Om mig själv.

Hej igen!
Eftersom att jag nu har såå himla mycket egentid och inte verkar kunna slösa den på vettiga saker så hade jag tänkt att lägga upp lite olika bloggämnen. ( det tycker ni säkert är jättekul och tar nu fram anteckningsboken för att skriva ner allt, eller hur?! ) Sökte på nätet och hittade rövlånga listor, men dom är ju smått tråkiga tycker jag, så jag snattade dessa ämnen istället..

1 – Om mig själv

2 – Mina syskon
3 – Mina föräldrar
4 – Mina vänner
5 – Vad är kärlek?
6 – Hur det är att bo i där jag bor
7 – Framtiden
8 – Saker som jag älskar att göra
9 – Min tro och livsfilosofi
10 – Det här hade jag på mig i dag
11 – Min personlighet
12 – I min handväska
13 – Den här veckan
14 – Mina resor
15 – Mina drömmar och önskningar
16 – En vanlig dag
17 – Önskar mig mest av allt
18 – Min favoritfödelsedag
19 – Detta ångrar jag
20 – Den här månaden
21 – Det här är jag bra på
22 – Vad jag inte klarar mig utan
23 – Det här gör mig glad
24 – Det här gör mig ledsen
25 – Hemma hos mig
26 – Mina rädslor
27 – Mina favoritsaker
28 – Det här saknar jag
29 – Saker som jag är tacksam över
30 – Saker som jag vill göra innan jag dö

Japp, och eftersom att det är första inlägget idag så handlar ju detta givetvis om Mig.






Jag 2007.


Bloggämne nr 1 - OM MIG SJÄLV:



För er som inte visste så heter jag Tina Maria Erlandsson. Jag är född 1987 och är glad över att jag är ett januari-barn. Meningen var att jag skulle födas 31 december 1986, men jag blev 3 veckor försenad och blev därmed 87:a. Mamma ville att jag skulle heta Rebecka, men jag är glad att man tog pappas förslag istället. :)
Anledningen till Thai är givetvis för att mamma är ifrån Thailand och pappa är svensk.


Jag som keff..

Jag kommer ifrån dom småländska skogarna nere i Nässjö, men ser mig själv inte som snål för det. Snarare tvärtom, generös och kanske lite för generös ibland. Som person skulle jag nog beskriva mig själv, förutom generös är nog att jag är social med värlens snuskigaste och dåligaste humor. Jag är lite smått störd oxå nu när jag kommer på det. Jag har lätt för att träffa andra människor, men jag vet vart jag har mina närmaste vänner så att säga. Jag skiter nog rätt mycket i vad andra säger eller tänker om mig och jag gillar inte heller bråk eller annat lafs, så jag är bra på att skaka av mig "problem" och bara skita i saker. Jag har en enorm skadegläjde, dvs.. jag tycker det är askul när folk halka på gatan och slår sig eller när folk är så fulla så dom rullar ut på gatan och inte vet vart dom är.. haha! Just det, jag är väldigt öppen av mig. Alltså jag kan prata om saker som handlar om mig själv som jag egentligen kanske inte ska säga.. Ja, jag kan prata om allt med alla.

Men givetvis har jag dåliga sidor oxå, men dom kan vi ta en annan dag.

Jag gick aldrig dagis, utan tyckte det var roligare att vara hemma hos farmor och farfar och baka hela dagarna, men började lekis som vanligt och gick ut Brinellgymnasiet med "nästan" toppbetyg, efter 3 år på mediaprogrammet med inriktning rörlig bild. Jag är glad över valet över programmet, men har nog insett att jag inte vill jobba med detta i framtiden, dock har jag lärt mig såå mycket.

När jag blev tonåring var jag nog den klassiska fjortisen som vart full varje helg och gick på stan och var cool typ. Jag hade Dr. Martens, svart hår och svartsotade ögon, men det ändrades sen och jag fick lite ziggenare-stil med singoallatröjor och armband till armbågarna och hade håret invirat i halsdukar typ. Det var nog först när jag började gymnasiet som jag fick en någorlunda "normal" stil om man kan kalla det så. Idag har jag nog ingen typ av stil alls, men tycker det är kul att sticka ut lite.

Trots skolan, så började jag jobba tidigt, som 14-åring hade jag mitt första riktiga sommarjobb och har nog jobbat sedan dess. Arbeten som jag haft är barista, servetris, bartender, dj, postenarbetare, dansledare, telefon-försäljare, kundservice och nu flygvärdinna.


Jag som dj 2007.

Jag talar 4 spårk varav svenska är mitt modersmål, sen kommer nog engelska, spanska och thailändska. Thailändskan ligger längst ner på listan eftersom jag endast pratar thai när jag väl är i Thailand. Jag pluggade franska i 4 år oxå, men det gick inge vidare med franskan så fort jag började lära mig spanska. Jag mixade ihop allt då.. Anledningen till att jag pratar spanska är för att jag nyligen flyttade tillbaka till sverige efter 3 år i Barcelona. Barcelona är mitt andra hem och jag älskar det av hela mitt hjärta. Det är en stad jag defenitivt skulle vilja flytta tillbaka till.

Mina intressen är inget utöver det ovanliga. Jag gillar att shoppa, festa och dansa, sola och ligga på playan, umgås med vänner och familj, men mitt stora intresse är nog att resa. Visst, jag reser inte mycket, men är det något jag är avundsjuk på så är det människor som sett världen och är flerspråkiga. Uff, asså!


Jag på Balen 2006.

En annan sak jag oxå gillar är mat, speciellet asiatisk mat, eller okej mammas thaimat för att vara helt ärlig. Jag tycker att det är kul att laga mat, så länge man inte lagar till sig själv. Det kanske inte syns på mina fjuttiga 50 kg, men jag äter mer än vad en normal människa gör, men det går rätt igenom och ut genom röven igen. Jag är 1,63 m lång och är längst i familjen om jag står på tårna.

Vad mer då..?
Jag har haft mitt körkort i över 6 år. (asballt!) Jag har csn-lån på över 100 000 kr. (inte lika ballt..)

Var det allt kanske...? Hoppas att ni har antecknat allt nu, för nu säger jag godnatt!



Kommentarer
Postat av: Micka

Om dej : du är en stjärna! :) snäll, söt, snygg, trevlig, generös, rolig, tokig, mm. :)

Puss!

2011-06-01 @ 20:57:38
URL: http://micka87.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0