Måndagen 7 November - Backpacker.

Ända sedan jag flyttade tillbaka till sverige så har Lotta tjatat om att få åka iväg på sin stora resa. Och innan jag ens flyttade tillbaka till sverige så nämde hon det vart och vartannan dag om detta i sin blogg.
För 2 månader sedan sa hon upp sin lägenhet, hon sa upp sig ifrån sitt jobb, och hon sålde sin bil.. Hon sa upp sig ifrån livet och igår kom hon hem till mig för att spendera sin sista natt i sverige för detta år.

Idag åker hon till Litauen, ikväll sover hon på ett hotell i Ryssland och imorgon sätter hon sig på Transibiriska järnvägen, åker till Mongoliet och campar innan hon om någon vecka når Kina. Hon ska se kina-muren, åka till Hong Kong och ta sig söderut genom asien. Vietnam, Brunei och Bali innan hon når slutstation Australien...

Hur länge hon ska vara borta är det ingen som vet, inte ens hon själv. Tills pengarna tar slut eller när hemlängtan är tillräckligt stor för att ta första bästa flyg hem. Och det här ska hon fuckin göra ALLDELES SJÄLV..! (hon får dock sällskap av Cecilia i tåget mot Kina..)

Lotta har nog tagit alla sprutor man möjligen kan ta för att åka utomlands och för att inte trackas som en narkoman. Hon "kan" ingen engelska, jag har inte hört Lotta säga ett ända ord på engelska mer än typ "yeah bitch!" och "Bye bye". Lotta är LIVrädd för ormar och funderar på att plocka frukt i Australien, jag får inte ihop det..?

Hon är iallafall påväg på sin livsresa och jag är så glad för hennes skull att hon kom iväg och en aning avundsjuk för jag vill oxå backpacka och se världen. Pausa livet och vara fri ett tag.

Jag kommer sakna min fru så enormt! Kom hem hel och "ren". (tackar gud för kondomer..)


Min fruga/packåsna/backpacker på väg ut i världen klockan 03 inatt. :)

// Thailand


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0