Tisdag 29 November - Livet på Skavsta

Idag är det tisdag dåra..

Livet hemma i sverige, uppe i Nyköping på ute på Skavsta flygplats fortsätter med några få förseningar och diverter till Arlanda. Jag flyger inte alls mycket numera under vintertid, så mina närmsta löner lär ju se susen ut!

Jag hade tidigt homestandby förra veckan mellan 04-15. För er som ännu inte förstått detta, så innebär det att jag jag "jour" och skulle dom ringa in mig för att flyga så det är bara på med uniformen och ut och jobba.
Klockan var väl runt 9.00 när dom ringde in mig för att flyga till Malaga och tillbaka. Anledningen till detta var att det var egentligen crew ifrån Malaga som skulle flyga från Malaga till Skavsta och tillbaka ner igen, men dom hade tekniskt fel på flygplanet, så det blev en omvänd tur för oss. Dvs, passagerare som skulle ner till spanien på semester blev 2 timmar försenade och passagerare från Malaga som skulle hem blev runt 10 timmar försenade.

Väl på flyget tog maten slut på vägen ner och för ni som inte visste så har vi varken tid med att få ny mat eller dryck ombord när vi väl var nere i Malaga. DOCK var passagerarna på hemvägen inte så värst sura ändå.
Klockan slog 21:00 och vi gick ner för landning i Skavsta, men icke!! Det var så dimmigt så vi divertade till Arlanda, det sista jag ville på min långa dag. Passagerarna jublande ju (inte alls över detta!) Landade i Arlanda, passagerarna gick av och vi satt kvar och väntade på ett mirakel eller behöva ta taxi från Arlanda hem till Skavsta... Timmen gick.. Turen kom och vi kunde lyfta ifrån Arlanda tillbaka till Skavsta efter runt 2 timmars väntan. Som en liten bra del i det hela fick jag sitta i cockpiten på vägen hem och det var smått coooolt!! :)

Så min arbetsdag mellan 04-15 blev istället förlängt till 00:30. Ytterst trevligt tyckte jag! Icke! Som tur var hade jag världens bästa crew och vi flummade igenom hela dagen i stort sett, haha!

Utöver denna dag har det inte varit mycket flygningar. Någon Eindhoven och London har jag hunnit med oxå.


Joana och jag ute på Skavsta, redo för att flyga!


När jag för första gången var no:2, hade jag en mycket trevligt flight med Miquelito och Zeudi.
Bästa crew! Ni gör mitt Ryanair-jobb liiiiiite roligare!

Helgen som var, var riktigt rolig den med. I fredags vart det utgång på Tellus med endel cabin crew, vi träffade på enstaka piloter och massa rampmänniskor som min kära Joana blev småtkåt i. Ja, jag själv kan ju inte påstå att det är ngt fel på grabbarna ute på rampen. Lite ögongodis för oss alla så att säga.

Lördagen kom och efter en tripp ner till Holland och tillbaka, fick jag låna Rubens bil och for till Norrköping för några glas med mina gamla flammor där. Vi hamnade på ett ställe som hette Trappan. Hmmm, jaaa vad ska jag säga om det stället. Musiken var helt okej och hade jag varit riktigt packade så hade jag väl krypit på golvet, MEN jag kände mig ändå inte hemma när diverse killar kommer fram och frågar vad man pluggade till...? Que?.. Givetvis så hade vi hamnat på stans störtsa uteställe för studenter om inte annat. (Jahaaa, därav alla grisiga små universitets-pojkar tänkte jag..?)

Höjdpunkten på denna kväll var nog alla citat som gjordes utav Nicko och Anna när vi skulle gå vidare till ett nytt hak efter vår pizza-paus. Det är ju sjukt hur lättroad man kan bli utav dom. HAHAHA! Jag dööör. Och det där haket liknande väldigt mycket av ett förstorat "Darten" hemma i Nässjö.

Efter helgen har jag haft lugna dagar. Idag är den sista och jag har homestandby igen. En liten solarievisit står på schemat och fylla på kylskåpet oxå. Jag har typ ketchup och ett paket smör kvar... jippi.

MEN! Imorgon åker jag hem till Nässjö och hälsar på igen (planera in mej, tjejer!!). Det blir att träffa mamma och pappa. Syster yster kommer hem en sväng med min coola systerson JJ och jag tänkte ge honom en försenad födelsedagspresent. Han fyllde år i september och är jag världens sämsta moster EVER på denna jord. Japp.
Och jag kommer visst inte ensam utan med sällskap, det ni...! Vem kan detta vara? :)

Ge en uppdatering när jag kommit tillbaka hem igen! Puss!

// Thailand


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hur är det att jobba på Ryanair? Trivs du? Har du någongång funderat på att byta till t.ex SAS eller Finnair typ?

2011-12-04 @ 20:14:56
Postat av: vik

Tycker att du är en bitch som inte svarar.

2011-12-10 @ 03:00:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0