Måndagen 10 Oktober - My crib

Jag skulle egentligen spenderat dagen med Sina, men han fick toalettproblem så han var tvungen att stanna hemma så att säga. Jag tänkte ta en sväng på stan, men tanken på att bara vistas i Nyköping när man är freakin ledig är ju en ångest attack, så jag åkte till Kungens Kurva och spatserade runt på Ikea, Heron City och alla andra butiker med Joana, Zeudi & Miguelito, 3 kollegor ifr¨ån jobbet. Det var skönt att komma härifrån för en stund, men plånboken mådde väl inte så bra efter idag, haha.

Jag börjar fatta varför jag lever in på sista kronan i slutet på månaden så att säga, haha! DOCK köpte jag faktiskt saker som jag behövde och inget annat. Satte upp ytterligare en stång för mina kläder. För ni som inte vet så hyr jag ett rum här i Nyköping och jag bor i min egna garderob. Fick lite panik i början med tanke på att det lilla fönster jag har är circus 50x50 cm, men nu jävlar trivs jag. Jag har 2 ggr i mitt ynkla lilla liv försökt att bosätta mig, bygga upp ett litet liv/hus/förhållande. Köpt möbler och skit för jag vet inte hur mkt pengar och sen när förhållandet skitit sig så har jag bara lämnat allt. Så nu är jag anti-flytta-ihop-med-någon eller lägga pengar på möbler eller inredning.

Dock med det lilla jag kan göra i mitt lilla crib är jag supernöjd. Känns som man har ett litet flick-rum igen. SUPER!!

Rummet med snedtak är 2x5 kvm och jag har satt upp en jävligt lång gardinstång som går längs hela väggen för att kunna få plats med alla mina helvetes kläder (som dessutom är typ bara sommakläder!)
Min säng ligger på golvet eftersom jag annars slår i huvudet, så räkna inte med att kunna komma in och hälsa på om du är lång.
MEN bästa mys & ligg-hörnan, DET har jag definitivt! :)



Med appen Autostitch kan man göra coola panorama bilder. Då får ju allt man vill ha med, på en och samma bild! :) Helt fantastiskt som pappa brukar säga!


Nu ska jag sova. Imorgon blir en riktigt bra dag, det vet jag. Som jag längtat! :)

Puss & Godnatt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0