Söndag 23 Oktober - Airport standby 13-21.

Fan är hela sverige bakfulla idag lr? Läser status-uppdatering efter status-uppdatering på Facebook om hur dåliga alla idag. (dock har spanjorerna inte klagat.. kan det vara så att vi svenskar är sämst på att dricka?.. *host*) Jag är iallafall minsann inte bakfull och tackar för det.

Igår kväll var Sina hemma hos mig och kollade på film och fettade loss med chips och godis. Filmen var superbra och efter det fick vi ngt jäkla dans-flipp och jag garvade mig så jag vek mig dubbelt. Sina, en helt fantastikt fin bög, den där. :) Jag svullade rätt fint igår, så mycket att jag fick gravid-mage.. Det var lite småkul och känna sig gravid, så vi fotade det och jag la upp det på fejjan. JEEZ! Folk tror verkligen att jag ÄR gravid.. Haha, jag döör va kul det är.. :)



Ser jag verkligen så gravid ut? HAHA! Det pinsammaste nog med detta är att bilden INTE retuscherad, utan jag hade verkligen den svullmagen igår. There's NO baby!


Sen gick Sina hem och jag slocknade fint i sängen. Jisses, min säng. Den må vara nästan för liten för 2 personer, men gud var underbart skön den är att sova i! Beautysleep a tope!

Satte klockan på 09 imorse och spenderade nog en timme i duschen, "vecko-duschen" satt fint den. Iväg för och ta buss-fan ut till Skavsta och här har jag suttit sedan 13:00. Idag har fröken Airport standby som det så fint heter. Betyder att jag får hoppa in och flyga om ngn annan crew får för sig att inte dyka upp, eller om ngn skulle typ bryta benet på parkeringen och inte får flyga. Jag har haft 2 standbys tidigare, men jag har aldrig fått flyga och det verkar inte som om jag inte får flyga idag heller. Klockan är 20 och jag har en timme kvar innan jag får åka hem.


..och såhär roligt har jag det på jobbet idag.

Jag har hunnit prata ihjäl mig med folk som har kommit till jobbet idag, jag somnade i en fin position i soffan och vaknade upp 2,5 timme senare av att det gjorde ont i ryggen. Trevligt. För att vakna till så fick jag mig en kaffe av en utav killarna som jobbar här ute och det blev en cigg och snack på det. (vad gliiiidit jobb dom har då!)

När klockan slår 21, tar jag bussen in till stan igen och sen blir det ombyte till mjukis för att sen åka till Nyköpings blatte-område, käraste Brandkärr där alla mina Ryanair-kollegor bor. Och DÄR ska fröken njuta av whisky&cola hela kvällen/natten med ytterst trevligt sällskap. Helt fukkin fantastic! Det ryktas om att jag blir bjuden på mat oxå så denna söndag kan ju inte sluta sämre.

Imorgon ska jag försöka ge mig på den där "Bara-ligga-i-sängen-hela-dagen"- dagen. Ni vet, vakna upp, ligga kvar, kanske gå på toaletten, kanske käka ngt, sen ligga i sängen lite till osv.. Jag har längtat efter en sådan dag..!

Men nu ska jag fortsätta att lyssna på elektrisk house i en timme till innan jag slutar för dagen.

Ha en fortsatt trevlig söndag vänner!

Puss&hej // Thailand


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0