Torsdag 6 Oktober - Londonresan.

I helgen var jag som sagt i London med chicksen..!!

Vi hade pratat länge om att vi var sugna på att dra iväg på en weekend hela gänget och att London var ett schysst alternativ. Från att vara 9 tjejer ifrån början så blev vi efter allt om och men tillslut 6 tjejer som kom iväg. Det var jag, Lina, Madde, Lisen och två tjejer ifrån Norrköping, Jannika som jag träffat en gång tidigare och så Anna som jag träffade där nere.

Jag hade inga förväntningar på London alls och jag var inte heller inne på shopping med tanke på att vi åkte 1 vecka innan jag får löning. Tog flyget ner i lördags morse med Lisen och landade i ett 25-gradigt London, där vi mötte upp dom andra tjejerna vid Hyde Park, checkade in på hostelet där vi delade sovsal med typ 15 andra personer. Lite läskigt i början, men det var inga problem. 100 kr/natten lixom... vad gör man inte?

Hela lördagseftermiddagen spenderade vi i Camden town, vilket var riktigt coolt, det var nog det jag gillade mest under hela resan. Bara gå runt och känna en schysst stämmning lixom. Senare på kvällen upptäckte vi China town och käkade sushi för hela slanten innan vi gick igenom Soho-området och jag fick typ damp på att det var så mycket folk överallt.

Vi åkte hem till hostelet efter en lång dag och somnade som stockar allihop. Söndagen kom och jag, Madde och Lisen käkade frulle på ett litet fik näst intill Hyde Park innan vi och resten av tjejerna såg Big Benne och shoppade stan på Oxford street. Lördagskvällen började vi med ett besök på Angus steak house, innan vi fortsatte till O'neills för live band som spelade all typ av rock, vilket blev ett suveränt avslut på hela fukkin resan.

Som tur var så var baksmällan mild dagen efter och vi kunde njuta av en medköpt frukost i Hyde Park, där vi låg en stund innan det var dags att åka hem.

Jag gillade London som fan och jag kommer åka dit flera gånger, dels eftersom att jag inte hann se allt och dels för att jag kommer behöva mer pengar så jag kan shoppa ordentligt nästa gång, haha!

Men samtidigt var London oxå lite för mycket, jag åker nog hellre dit på vardagarna än att åka över en helg, för det var så sjukt mycket folk och det gav mig typ panik vissa stunder.

Nästa weekend blir det Madrid eller Rom! LÄTT! :)


Jag i Camden town - vilket schysst ställe!


Lina, som är en gammal London-bo var vår guide under helgen. Helt fantastiskt bra guide! Thumbs up!


Folkmassa i Camden.


Jag med färgglad bakgrund.


Lördagsnatten startade på Picadilly Circus där vi fortsatte mot China town och Soho-området.


Det var converse all in.


Letar för fullt efter en restaurang i china town efter bra sushi.


Finally så hamnade vi på ett hak. Good mat, men servitrisen hade nog mens/pms.


Söndagförmiddag och vi såg Benne!





Vi tryckte givietvis in oss i en röd telefon kiosk. Moget.


Vårt hostel som vi delade med typ 15 andra tyskar, spanjorer, italienare och fransmen typ.


Redo för sista kvällen i Londres.


Avslutade middagen på Angus steakhouse med Sambuca shots! :) Sen fortsatte festen..!


Måndagmorgon. Liiiite bakfulla, men handlar frukost.


Vi begav oss mot Hyde Park för att pick-nicka!


MYS-morgon.


Tack tjejer för en riktigt kul och solig helg. Det får vi göra om snart igen. LÄTT !

Ligger i soffan resten av kvällen. Slappt och fint. // Thai





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0