Måndag 26 September - En spontan helg i Barcelona.

Hej hopp!

Jag landade i svea klockan 23:00 igår kväll med flyget, Lotta var ute på Skavsta och hämtade mig. Efter senaste uppdateringen om varandras liv, så gick vi och la oss vid 00:30 och jag satte klockan på 03:30 för att gå upp och jobba idag. Jag var död, men dagen gick bra. Egentligen skulle jag behövt en siesta, men jag ska tåget till Södertälje och hjälpa Lotta med att städa hennes lägenhet som hon har flyttat ut ur, sen blir det middag, mums!

Jag fick efter många om och men ett impuls-damp i onsdags och bokade biljett ner till Barcelona för att spendera min helg där, trots att pengarna kanske inte tillät detta. Jag vill inte ens veta hur mycket jag har kvar på kontot... :/ Men det va fan värt det!

Tog eftermiddagsflyget ner i fredags efter att jag jobbat och fredagskvällen bestod av sushi, film & chill med Alvaro hemma hos hans föräldrar. Jag bokstavligt talat deckade i soffan...

Dagen efter så tog jag tåget till Cunit (FFS!) och hälsade på mama Maite, papa Alvaro, Lili och Pichi. Det blev lite väl senitmentalt och träffa mama och papa eftersom att vi inte har setts sedan jag och Alvaro gjorde slut. Mama grät en massa när vi möttes på perrongen och jag kunde väl inte undgå att skvätta några tårar jag heller...
Hela dagen spenderade jag hemma hos dom, jag och Lili satt på Jijoneco och pratade, vi gick en promenad med Pichi.. ÅÅh, vad jag blev glad av att träffa Pichi, har inte sett henne sen maj och hon är så söööt! Min lilla bebis, jag tog miljoner med kort typ.. Vi låg en stund på stranden och njöt av eftermiddagssolen och Marina kom ner och sällskapade oss, vilket var huuur trevligt som helst.


Ett molnigt men vackert Cunit.


Världens sötaste hund på promenix.


Pichi & jag.


Lili & Pichi myser.


Mama Maites paella serverades till lunch, yummi !


Sen tog vi det lugnt på balkongen och tittade på tv..


Trots att det inte fanns något kvar på tallriken, så försökte Pichi lukta sig till maten..


Molnen försvann och solen sällskapade oss nere på stranden på eftermiddagen..


Lili. Min syster.


Jag, Marina & Lili på stranden, massa tjejsnack. Massa uppdateringar.

När klockan slog 19:00 tog jag tåget tillbaka till Barcelona för att träffa Jeera och förfesta med henne och ett par vänner till henne. Meningen var att vi skulle ner till Fiesta de la Merce och sen gå en sväng till Hotel W, men det blev inte riktigt så. Vi satt hemma hos henne hela kvällen och sen tog vi alla taxi ner till Catwalk och öste loss till klockan slog 07 på morgonen. Jag hade riktigt kul, träffade vänner som jag inte träffat sedan länge, Mario, Basi, Marina & Isa och det är alltid kul och få en dos av ordentligt bra house-musik tillsammans med en alldeles för stark whisky&cola.


Flaskan kom upp och vi drack cava/mousserat på Catwalk... ah jag kom inte ihåg!


Alvaro, Basi, jag & Mario.


Jag & Jeera öste loss!


Jag träffade Isa, som varit på Ibiza hela sommaren, dessvärre hann vi inte uppdatera varandra! :/


Jeera dansade på scenen ett tag.


Basi omringad av brudarna!


CATWALK.


Var ju tvungen att lira lite.. :P


Jag mådde skapligt när jag vaknade klockan 14 igår, men baksmällan kom smygande när jag åkte ut till Gironas flygplats. Dock räddade jag mig själv ifrån den med lite käk på flyget tillbaka hem till sverige.

Vilken rolig helg jag har haft!! :)

Hmm... Folk kanske undrar varför jag åker ner till Barcelona, träffar Alvaro och hans familj..?
Trots att vi har gjort slut, har jag ingen anledning till att inte fortsätta ha en vänskaps-relation med Alvaro, visst kan det vara jobbigt ibland, men han och hans familj är alldeles för underbara för att mista bara för att vårt förhållande tog slut.. Dom har funnits med alldeles för länge i mitt liv och har varit min närmsta familj under min tid i Barcelona och jag ser dom fortfarande som en del utav min familj. Att åka ner och träffa Alvaro, hans familj och alla gemensamma vänner vi har är bara roligt. Jag hoppas att slutet på på vårt förhållande istället växer till en stor och bra vänskap. Kanske vissa tycker att det låter konstigt, men det skiter jag fullständigt i ! :)


Sista timmen innan jag åkte till Gironas flygplats gosade jag sönder Pichi..

Hoppas att ni har fått en bra start på er måndag!
// Thai

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0