Onsdag 8 Februari - Lata dag i Barcelona

God eftermiddag människor!
Ännu en dag i veckan kommer snart att gå. Jag sitter fortfarande i mjukisar, precis käkat frulle och väntar på att klockan ska gå så jag kan gå till skolan. Vädret ute i Barcelona är fint, men än har jag varit alldeles för lat för att njuta av denna stad, trots att det gått 1,5 vecka sedan jag kom hit. Men vet ni vad? Jag är inte det minsta sugen på att göra Barcelona trots att jag är här nu... Det känns mer som " Been there, done that..." Kanske oxå för att Barcelona är bra som det är, fast det är ÄNNU bättre på sommaren. Trots att vi inte har snö här så är jag ändå otroligt trött på kylan. Fitt kyla ! Om den sibiriska kylan hade hållt sig borta så kanske man kunde njuta lite av vårvädret här nere. Hoppas att detta försvinner tills nästa vecka..
Igår kväll var jag och min thaifruga Oviso och drack lite öl och mojitos, det var mycket trevligt. Vi fick även sällskap utav Karin som oxå ska börja plugga spanska i veckan och hon har med sig sin fuckin MOPS här!! Så nu har jag min egna Pichi att gosa med trots att hon faktiskt inte är min.... hehe...
Skolan går bra, även om jag är helt jävla lost på grammatiken. Det är inte lätt att ändra sin 3åriga spanska man fått ihop till en korrekt sådan. "Men det har ju alltid funkat tidigare...", säger jag! Men men... Dock så ska vår klass splittras nästa vecka, så jag kommer att bli ensam. Jag har fått valet att börja om på den nivån jag redan är på, men då förlorar jag typ 2 månaders plugg eftersom jag redan gjort dessa klasser. ELLER så får jag välja mellan privatklass med egen lärare. Jag valde att ha privatlektioner med egen lärare, men jag vet inte om det kommer att bli så kul... Vi får väl se. Det positiva är väl att jag då kan lära mig saker i min egna takt och gå igenom dom tempus som jag tycker hittills har varit svår att förstå.
I helgen så har jag och min thaifruga bestämt att vi ska ut och käka med några vänner till henne, sen så har vi bokat att vi ska ut och ta några drinkar på några barer. Men jag vet fortfarande inte om jag är så sugen på att gå ut och shaka loss... Mjeee, inte just nu.
Nästa vecka får jag besök oxå och då måste man ju lägga upp en plan på hur man ska guida runt i den här fina stan! Det blir skitbra tror jag. :)
Angående jobb hemma i svea, så har jag hört att en massa folk har fått transfers både till Frankrike, Spaninen, Tyskland och Italien. Helt fab tycker jag att folk får flyttas till dom baserna som dom vill till, men det suger att det bara är min favoriter som åker... *lite ledsen i ögat är jag*
Hoppas att ni får en fab day!
God eftermiddag människor!



Ännu en dag i veckan kommer snart att gå. Jag sitter fortfarande i mjukisar, precis käkat frulle och väntar på att klockan ska gå så jag kan gå till skolan. Vädret ute i Barcelona är fint, men än har jag varit alldeles för lat för att njuta av denna stad, trots att det gått 1,5 vecka sedan jag kom hit. Men vet ni vad? Jag är inte det minsta sugen på att göra Barcelona trots att jag är här nu... Det känns mer som " Been there, done that..." Kanske oxå för att Barcelona är bra som det är, fast det är ÄNNU bättre på sommaren. Trots att vi inte har snö här så är jag ändå otroligt trött på kylan. Fitt kyla ! Om den sibiriska kylan hade hållt sig borta så kanske man kunde njuta lite av vårvädret här nere. Hoppas att detta försvinner tills nästa vecka..
Igår kväll var jag och min thaifruga Oviso och drack lite öl och mojitos, det var mycket trevligt. Vi fick även sällskap utav Karin som oxå ska börja plugga spanska i veckan och hon har med sig sin fuckin MOPS här!! Så nu har jag min egna Pichi att gosa med trots att hon faktiskt inte är min.... hehe...
Skolan går bra, även om jag är helt jävla lost på grammatiken. Det är inte lätt att ändra sin 3åriga spanska man fått ihop till en korrekt sådan. "Men det har ju alltid funkat tidigare...", säger jag! Men men... Dock så ska vår klass splittras nästa vecka, så jag kommer att bli ensam. Jag har fått valet att börja om på den nivån jag redan är på, men då förlorar jag typ 2 månaders plugg eftersom jag redan gjort dessa klasser. ELLER så får jag välja mellan privatklass med egen lärare. Jag valde att ha privatlektioner med egen lärare, men jag vet inte om det kommer att bli så kul... Vi får väl se. Det positiva är väl att jag då kan lära mig saker i min egna takt och gå igenom dom tempus som jag tycker hittills har varit svår att förstå.
I helgen så har jag och min thaifruga bestämt att vi ska ut och käka med några vänner till henne, sen så har vi bokat att vi ska ut och ta några drinkar på några barer. Men jag vet fortfarande inte om jag är så sugen på att gå ut och shaka loss... Mjeee, inte just nu.
Nästa vecka får jag besök oxå och då måste man ju lägga upp en plan på hur man ska guida runt i den här fina stan! Det blir skitbra tror jag. :)
Angående jobb hemma i svea, så har jag hört att en massa folk har fått transfers både till Frankrike, Spaninen, Tyskland och Italien. Helt fab tycker jag att folk får flyttas till dom baserna som dom vill till, men det suger att det bara är min favoriter som åker... *lite ledsen i ögat är jag*


Hoppas att ni får en fab day!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0