Söndag 5 Februari - Madrid

Efter 4 dagar i spaniens huvudstad hos marängerna så är fröken nu tillbaka till sitt älskade Barcelona. En slutsats av helgens weekendresa i Madrid så måste jag säga att den ändå har varit super trots att jag och majoriteten av invårnarna inte delar samma smak när det gäller fotbollslag.

Jag var och hälsade på Ruben hemma i hans ministad som ligger 30 minuter utanför Madrid, den var oerhört mysig, låg strax nedanför bergen och jag blev väldigt överaskad hur fint spanien faktiskt Är. Naturen... åhh, gud va vackert det var när vi åkte bil och buss mellan Moralzarzal och Madrid. Jag fick mig en dag i självaste Madrid med karln som guide och avgudade alla vackra gröna "parker" dom har. Jag hade nog önskat att komma hit i en varm vårdag för att kunna njuta mer av stan för jag lyckades ju pricka in min weekendresa när den sibiriska kylan våldtog oss typ.Helvete vilken kall helg!! Brrr!
Men, jag träffade en mycket trevlig familj, jag fick supergod mat och jag träffade en massa nya vänner. Men bäst av allt var att jag fick en mycket uppskattad och laddad kärlek!
Nu tillbaka till "verkligheten", imorgon är det dags för spanska lektioner igen...!
Ruben kom och hämtade mig på flygplatsen och det blev en snabbshot i bilen på väg hem till hans Moralzarzal.


Vackra vyer över spanska innelandskap.


Vi besökte ett gammal slott som låg i bergen, El Escorial,
det var här det började snöa och fröken började frya på riktigt.


En utav dom typ 100 trädgårdarna slottet hade, tänk va fint det var om det bara hade varit liiiiite varmare och liiiite grönare.


Finn 1 fel.


Vi åkte buss och mös till 100 !


Madrid har JÄVLIGT mkt trafik.


Vi började göra Madrid från La puerta de Europa in mot stan.


Den otroligt heta guiden.



Ett litet hopp i Parque del Retiro!





Puerta del Sol var det soligt som fan.



Plaza Mayor.


Och!.... på lördagskvällen var det fest i huvudstaden med helt nya ansikten!


Luis & Lorena!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0