Tisdag 24 Januari - Uppskjuten fest & relax dagar

Jaa, meningen var att jag skulle komma hem efter jobbet i lördags och ha en fest här hemma,
men det blev inte riktigt så...


Vår flygrutt på lördagen var Nyköping-Klagenfurt-Göteborg-Klagenfurt och tillslut tillbaka till Nyköping.
Vi hamnade i Göteborg och sen kom vi inte längre. Röv-vädret vräkte neer och efter 1,5 timme med dom fjuttiga 32 passagerarna i kabinen så bestämde kontoret i Dublin att vi skulle försena flyget tills nästa dag OCH att vi skulle övernatt i Göteborg...!! Så min 25-årsfest gick åt helvete kan man säga. Haha!


Röv-vädret vi fick i Göteborg på lördagseftermiddagen! SÖG!


Dock var vistelsen i Göteborg ändå trevlig med crew. Vi fick varsit rum på Gothia Towers och Kapten Marcus bjöd oss alla på en finfin middag ute på stan. Innan läggdags gick jag och damerna upp på Heaven 23, baren längst upp på hotellet och tog oss varsin drink medans vi skämtade om allt som kom emellan.
Hela crew i lobbyn på Gothia Towers hotel i GBG.


Att jag fick ett eget rum var ju inte illa iallafall. Sov som en stock den här natten..


Klockan 07 på söndag morgon var vi på plats igen på flygplatsen, vi kom iväg efter 1 timmes försening och landade i ett betydligt soligare Klagenfurt :) Väl där kom nästa helvetes-nyheter... Att efter att vi åkt tomma tillbaka till Nyköping skulle vi ev åka till London. Jag smällde nästan av...! För det första skulle jag jobba över på hela min lediga dag, plus att jag skulle missa Rubens överasknings-resa! MEN kapten vart lite lack över detta, så vi behövde bara åka tomma tillbaka till Nyköping och sen var vi lediga.
Vi landade 13:30 och jag och Ruben skulle vara incheckade på Yasuragi-spaet i Stockholm klockan 15. Helvete va karln körde snabbt kan jag säga! Resten av söndagen och måndagen gick jag runt i en japansk Yakuta och myste runt på spaet, badade i 40-gradigt vatten, badade bastu, mediterade, tvag-duschade mig och åt fantastisk fin mat. HELT FAB! Stället var supernice och jag kom hem med helt ny energi. Vilken fin present och överaskning av Ruben! :)




Så här gick vi runt på hela vistelsen på Yasuragi spa:et. Soft som fan.



Öl fick man drick oxå. Söt pojk!



Redo för käk, skithungriga! Här ska maten lagas framför oss.



Vår coola kock. Han hade jag velat festa till det med en kväll...! Asskön.



Kock satte nästan eld på köket.



Min varmrätt bestod av Anka med apelsintariyakisås, stekta rotfrukter och stekt thailändskt ris & 3-års marinerad vitlök och ngn alg-soppa jag inte kom ihåg namnet på. Allt mycket mycket gott !!











Gav mig på det där med meditation. Det var fint !







Nu ska jag bara jobba 2 dagar till denna veckan, min 25-årsfest är uppskjuten tills på lördag och på söndag eftermiddag åker jag till Barcelona och har semester där i 7 fuckin veckor! :D Can't wait!
Har börjat småpacka lite idag, men jag får ju panik. Hur ska jag kunna packa ner kläder för 7 veckors semester?!? Löjligt dålig jag är på att packa!
Nu blir det lite nudlar, Simpsons och läggdags!

Puss & Godnatt // Thailand!



Kommentarer
Postat av: Sofi

Ser gött ut! Det spa:t har jag bara sett på tv. Kul att se det "på riktigt" typ :)

Kocken ser ut som Dogge :P

2012-01-25 @ 21:27:35
URL: http://sofisstil.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0