Söndag 24 Juni - White party & midsommar.

I veckan så hade Rubén sin födelsedagsfest och då slog han till white party på temat, precis som han gjorde förra året. Skillnaden mellan svennefester och "blatte"fester, (blattar ifrån ryan i detta fall) är att folk faktisk kommer i vitt och inget annat. Så festen blir lixom lite roligare då!
Förfesten var kalas, hur trevligt som helst på balkongen medans annat folk dansade lite salsa inne i vardagsrummet. Vi käkade supergod fotbollstårta och jag lärde mig en rysk version av "sju-sjö-sjuka-sjömän..". Den sitter fortfarande som en spik och jag repeterar den varje dag. "Sla sacha pachase isasala zuscko.." typ..
När klockan närmade sig 23.30 så åkte vi ner till hamnen och till Skeppsbron för utgång. Att gå ut med Sina och Jejje i danssällskapet kan inte sluta någon annanstans än på bordet, att folk inte kan säga till mig att gå ner när jag väl står på bordet!? Kvällen var superkul och jag tackar alla som lånade min kamera och tog kort på det jag missade själv.
Dock var det inte lika roligt att se korten dagen efter, vilket ångest, haha!
Jag klädd i vitt, det blev en ärv klänning ifrån 80-talet. Dög gott och väl.

Johan & Alex satt och njöt på ballen. Alex var dock den ÄNDA som inte kom i vitt förutom sina leggings dåra.



Jeera & jag njöt lika mycket vi!


Marco, Aline, Mireia, Selva & Tiago i bakgrunden.


Sol's partytrick. Bara 3 veckor innan Luca kommer. Vi längtar! :)


Jag fick iaf med 1/3 av festens gäster.


När solen började gå ner kunde man ändå sitta ute utan och frysa!



Jejje, Jeera & Sina blev bra kompisar!




Dessa jävla kinéser.



Party up!


Rubéns fina fotbollstårta. Passade perfekt till hans intresse.
Mireia fick tårtan i ansiktet istället för i munnen.
Ute på Skeppsbron kalasade vi vidare. Lite vilt sådär.
Vi träffade mer ryan-folk.
Och så horade vi oss lite på borden. Man får väl bjuda på sig själv!!!?!?


Midsommarafton var ganska chill. Jag var typ den ända på hela basen kändes det som, som hade standby och inte flög. Jag var hemma hela dagen och tvättade och försökte sola och få färg, men det vetifan om jag blev brunare...


Senare på kvällen hade jag marinerat grillkött och vinboxen redo för en sväng hemma hos Tomas och hans sambo. Inga nya ansikten, men endast bekanta var där så det var roligt och lära känna både nya piloter och folk ifrån ground.


Mycket trevlig kväll, tills några gammel-fjortisar (pikar på 30+:are som blir så fulla att dom inte kan stå på benen och när det är mer action i käften än i resten av kroppen) började bråka om vem man inte eller hade hånglat med...? ööööh, jag fick ngn typ av flashback på när jag själv var 14. Kul att sånt händer på en fest där snitt-åldern låg på 30 typ.. keff!
Så dessvärre fick Tomas och Monika avsluta festen och börja skicka hem folk. Men jag tackar för en mycket trevlig kväll iallafall.. och runt 03 gick jag och min ännu otömda vinbox hem!

Hej hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0